Apă rece cu dulceaţă

Pentru cei care n-au votat

Posted on: Noiembrie 24, 2009

Am fost observator la alegeri, dintr-o curiozitate sociologică pe care nu mă aştept neapărat s-o înţelegeţi.

Ştiţi cine vine să voteze? Ei bine, vin bătrânii, vin femei cu şorţul după ele, vin bătrânici cochete, vin familii întregi de romi, vin oameni care se întreabă cu voce tare cine naiba candidează, vin oameni care pun ştampila şi pe „Da” şi pe „Nu” (ca românul imparţial, vorba aia). Ştiu că prietenii mei s-au înghesuit în secţiile speciale, dar mai ştiu şi oameni care se cred mult deasupra mizeriei electorale şi care n-au fost la vot.

Vouă vă spun că cei de mai sus au decis în locul vostru. Buni sau răi, nu asta e ideea. .ideea e că oamenii ăia şi-au mişcat fundul până la secţie.

Şi picioarele.  Chiar şi cei care nu le au. La vot am văzut un om în scaun cu rotile şi fără picioare. El a votat. Voi nu.

9 răspunsuri to "Pentru cei care n-au votat"

Mai rau imi pare de cei care au stat 2 ore in picioare,la coada de la sectiile speciale de votare, si totusi nu au apucat sa voteze… Nu e nimic mai frustrant decat asta…

Ştiu, am auzit, îmi pare rău şi vă admir! S-a făcut cumva tam-tam pe televizor la faza asta? Că online am văzut

S-au rasculat unii, da… Majoritatea, din care fac si eu parte, a alergat de bezmetica intre sectii de votare, incercand sa-si exercite dreptul, si apoi a renuntat, cu coada intre picioare…

Nu pot sa cred ca dupa atatea campanii si povesti cu morala care indeamna toate la vot, nu s-a gandit nimeni sa faca mai multe sectii de votare… A la Roumanie!…

Ai dreptate, Irina, e pacat! Sa speram ca rezolva ceva pt pe 6 raportul Pro Democratia

am incercat
am vrut
am fost geloasa pe cei cu buletin de bucuresti, dom’le

eu la a 6-a sectie, undeva la 8.45 am renuntat

dar ma tot macina ceva: oamenii aia care pana in ultima clipa stateau la ditamai cozile cu cine votau?
vroiau oare schimbarea?
sau erau inversunati ca „daca am stat juam de ora, eu nu plec de aici pana nu votez!”

Eu am mers 4 ore pana la Hamburg unde am stat mai bine de o ora la coada cu prietena mea Andrea. La Hamburg votau muti oameni pana in 50 sau in jur de 50. Dar tot nu prea ne potriveam demografic, sa zic asa. Incep sa cred ca problema nu e ca nu au mers la vot cei care puteau schimba lucrurile… Cred ca incep sa ma tem ca de fapt problema e ca … astia suntem! chiar asta vor romanii, domnule! stiu ca ai zis „buni sau rai, nu asta e ideea” si ca post-ul tau e impartial. dar eu sunt suparata. niciodata nu am facut asa un efort sa votez. am facut pe dracu-n patru si am votat, si simt ca am votat degeaba.

Uau, Ioana, asta da determinare! In tara straina si mers 4 ore cu trenul. Jos palaria!
M-am uitat acum pe site la Pro Democratia si am vazut ca deja au scris despre problemele astea, sunt sigura ca au inclus si in raportul despre alegeri. Sper sa fie o lectie invatata!

Daca aveam de ales intre diferite ideologii, partide ,principii atunci da ,ai dreptate, dar avand in vedere ca am avut de ales intre hotii si hotii , ma cam lasa rece cine iese si cine voteaza.

Razvan, tre să-ţi mulţumesc pentru primul comentariu! Sper că o să-şi facă şi Bogdan curaj 🙂
Îţi înţeleg dezamăgirea, dar pe de altă parte ştiu că e o tendinţă actuală a partidelor (nu numai la noi) să se apropie cât mai mult de centru ca să câştige cât mai multe voturi.
Şi mai cred că merge totuşi varianta celui mai mic rău, pentru că cineva tot o să ne conducă.

Lasă un răspuns

