Apă rece cu dulceaţă

Donează o felie de pâine

Posted on: Octombrie 6, 2009

Vreau să vă spun despre două proiecte sociale care îmi plac foarte mult.

Primul este iniţiat de VelPitar şi dezvoltă un mecanism foarte simplu de donaţii: la fiecare pâine FrenchToast pe care tu o cumperi poţi dona o felie de pâine. Ambalajul participant în campanie este marcat cu un cod pe care îl introduci pe net şi astfel ai donat. Pâinea ajunge apoi la oamenii din centre sociale.

Al doilea este derulat de Crucea Roşie România şi se numeşte Banca de Alimente. Partea din program care mi-a reţinut mie atenţia a fost că la casele din Mega Image şi Carrefour vor fi amplasate coşuri în care cumpărătorii vor putea pune produse alimentare pe care doresc să le doneze săracilor. Produsele sunt de asemena marcate cu o etichetă la raft (sunt produse neperisabile), le cumperi şi plăteşti ca pentru tine, doar că la sfârşit le cedezi unor oameni care au mai multă nevoie de ele.  [Azi am donat o pungă de făină. Aş fi pozat coşul plin din Mega Image, dar trebuia aprobare de la şeful şefei de magazin care venea mâine de dimineaţă. 🙂 ]

Îmi place ideea simplă şi totodată puternică din spatele celorlalte campanii. Îmi place aspectul cuantificabil care poate să-i liniştească pe cei cu teoria conspiraţiei în vene: Ce am donat? O felie de pâine/o pungă de orez. Se vede. Plus că nu implică un efort financiar foarte mare din partea donatorilor, astfel că mai mulţi oameni pot fi implicaţi. Şi văzând numai cum se bucură copiii din filmuleţul VelPitar vă daţi seama că donaţia voastră ajunge la cine trebuie.

4 răspunsuri to "Donează o felie de pâine"

Mie mi se pare o gluma (proasta) campania de donare a unei felii de paine.

Ati vazut regulamentul?

Practic, nu determina ei cate paini au vandut, si doneaza, AUTOMAT, in functie de asta, x felii nu stiu carui centru de ocrotire a defavorizatilor. NU! Deci, eu iau painea de la ei, gasesc 1 cod in interiorul ambalajului, ma inscriu la ei pe site, introduc codul, si astfel aleg sa donez!

Cam complicat si lasa senzatia ca nu vor sa doneze.

Ai dreptate, Ana, îngreunează inutil procesul, şi până la urmă limitează campania numai la cei care stau pe net, micşorând şi efectele. Mă gândesc că poate vor să îşi facă o bază de date..
Am scris despre campanie mai mult în ideea că era ceva cuantificabil şi vizibil, iar asta poate încuraja donarea.

Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!

E curios care-i raportul: cît ne linişteşte pe noi, ideea că ce nemaipomeniţi şi ca la carte socialmente sîntem, şi cît realmente nu dormim de grija celor fără pîine…
Pe de altă parte, poate cei care nu au pîine ar trebui să aibă şi ei niţică grijă de propria persoană…

Lasă un răspuns

