Apă rece cu dulceaţă

Nou proces în cazul Annei Politkovskaya

Posted on: August 5, 2009

Am aflat de pe mediafax că va avea loc un nou proces în cazul Annei Politkovskaya.

Anna a fost o jurnalistă rusă care a avut curajul să scrie împotriva regimului în problema războiului din Cecenia. Anna a fost ucisă la ea în casă pe 7 octombrie 2006. De ziua lui Putin.

Zeci, poate sute de ruşi care nu s-au dus la manifestări au venit s-o plângă pe Anna. Am văzut toate astea mai demult într-un documentar, în care m-a şocat enorm liniştea Annei când spunea că ştie că poate oricând să moară. Curajul de a arăta lumii nedreptăţile. Curajul de a vorbi, când cuvintele îţi pot aduce moartea. Seninătatea rudelor şi prietenilor care vorbeau despre Anna ca un om care şi-a făcut datoria de jurnalist.

Incredibil.

Groaznic.  De când am văzut documentarul, Rusia mi se pare o maşinărie sinistră. O înscenare de proporţii uriaşe. Nu mai cred nimic din nici o ştire despre Rusia. Nu ştiu cum funcţionează lumea aia, dar mă îngrozesc numai gândindu-mă.

Later edit: poza Annei a apărut într-unul din colajele de la concertul Madonnei

Lasă un răspuns

