Apă rece cu dulceaţă

Eco nu e bullshit

Posted on: Iulie 7, 2009

Încălzirea globală e aşa o chestie pe care ne aşteptăm să o prindă o generaţie mult mai îndepărtată ca să ne pese. Am dat însă peste o ştire  şocantă: graniţa dintre Italia şi Elveţia se topeşteSe topeşte, înţelegi?!! Graniţa.

În altă ordine de idei, sunt tare fericită că au pus tomberoane selective în Iancului şi că am mai văzut oameni aruncând până şi borcănaşe de iaurt, spălate frumos. Am în camera mea punga de hârtie şi punga de plastic de reciclat.  La Vodafone poţi să reciclezi telefoane şi componente iar la Mega Image, Bricostore, Selgros baterii consumate. Pe site-ul agent green poţi să sesizezi crime ecologice, iar ei se vor asigura că sesizarea ajunge la autorităţi. Aici am să scriu dacă am să mai văd o dată nuferi vânduţi în Iancului, pentru că prima dată n-am putut fotografia.

Eco nu e bullshit. Şi sunt o mie de lucruri mici pe care poţi să le faci.

Voi ce eco tips&tricks mai aveţi de dat?

4 răspunsuri to "Eco nu e bullshit"

sa iti convingi prietenii si colegii de apartament sa tolereze geanta imeeeensa de plaja cu hartii si sticlele de plastic de Cola goale care danseaza tacticos langa galeata de gunoi

eu planuiesc pe scara o „guerrilla”: las pe presul fiecarei usi cate un sac de gunoi si poze cu recipientele mari de colectare selectiva din intersectie.

asta ca sa nu mai arunce pe geam pungi si ambalaje si resturi si sa afle si ei ca sunt 67 de pasi pana la reciclare.
nu sunt multi, nu?
cat tine „Violeta… duce galeata la gunoi…” de Sarmalele Reci in iPod

Bună asta cu vecinii! Sau să îţi convingi fratele că nu eşti nebună dacă ai două pungi de resturi în dormitor sau dacă pui la reciclat ambalajul de la plicul de ceai 🙂
A..mi-am mai adus aminte: uleiul în care ai prăjit chestii să-l strângi într-o sticlă şi să-l arunci la gunoi, pentru că grăsimea se descompune foarte greu

Foarte mare dreptate ai! Si eu credeam ca incalzirea globala va avea efecte importante abia asupra vietii copiilor/ nepotilor mei, insa dupa un curs de Sustainable development mi s-a schimbat complet perspectiva asupra problemei. Iata cateva tipsuri pe care le-am cules de la respectivul speeker:

-esti la fel de curat dupa un dus de 5 minute ca dupa unul de 20;
-un singur bec este suficient pe timp de noapte (si eu merg mai departe spunanad ca, de nu e neaparata nevoie de lumina, lumanarile sunt mult mai romantice:) )
-o alta chestie care mi s-a parut foarte importanta: comportamentul de cumparare si consum – consuma produse nationale si legume/ fructe de sezon. E o metoda desteapta si la indemana de a sustine economia nationala (acum aici mi se pare cam spinoasa treaba, caci mi se pare ca importam foarte multe tipuri de produse pentru care de fapt care avem resursele nationale de a le produce, but still…)

La asta se adauga si consumul de carne. Unul dintre obiectivele la nivel mondial este eradicarea saraciei. 2/3 din populatia planetei traiesc in partea de sud a acesteia. Cu toate astea. treimea care populeaza partea de nord (Occidentul, let’s say) , concentreaza 2/3 din resursele Terrei. Cele 2/3 din partea de sud au nevoie sa fie ajutate de 1/3 din partea de nord. Si pentru asta, occidentalii trebuie sa-si schimbe modul de viata. Caci sunt 2.5 miliarde de oameni care traiesc cu mai putin de 2 dolari pe zi. Si astia au nevoie sa primeasca de undeva. De aici si faza cu carnea: in viitorul nu foarte indepartat, se preconizeaza o criza mondiala a hranei. Sunt necesare 3 kg de cereale pentru a „hrani” un kg de carne (porc, vita, etc). Dar cu alea 3 kg de cereale ai hrani mai multi oameni decat cu 1 kg de carne. Asa ca pana si felul in care ne alimentam e bine de gandit mai atent 🙂

Auzisem şi eu asta cu consumul de produse naţionale, pentru că nu implică aşa mult transport, deci poluare.
Ceea ce ai arătat tu foarte bine e că problemele omenirii sunt interconectate şi că poluarea şi sărăcia ţin mult de mentalitate şi de modul în care oamenii se raportează la resurse. Cred că mai pregnant simţim noi asta în România, unde avem un soi de cult alt excesului şi al nepăsării. Am în minte exemplul preaplinului meselor de sărbători sau de petreceri în familie, pentru care se găteşte, găteşte, găteşte, pentru ca apoi să se arunce masiv la gunoi.

Lasă un răspuns

